Dersin Adı | Tıbbi Biyoloji ve Genetik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TLT 203 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin moleküler biyoloji ve genetik alanındaki kavramların, hücrenin yapı ve fonksiyonlarını, kalıtsal materyalin moleküler yapısının ve işlevlerini öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, hücrenin yapısını ve görevlerini, genetik alanındaki temel kavramları kapsamaktadır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, tanışma, dersin tanıtımı, Bilimsel araştırma yöntemleri, Canlının ortak özellikleri | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 1-4. |
2 | Hücresel organizasyon | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 85-106. |
3 | Hücre zarında taşıma olayları | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 109-129. |
4 | Genetik materyalin yapısı | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 197-213. |
5 | Genomik DNA' nın replikasyonu ve düzenlenmesi | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 197-213. |
6 | Hücre bölünmesi | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 147-160. |
7 | Hücre döngüsü | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 147-160. |
8 | Aras Sınav | |
9 | Mutasyon ve Tamir | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 215-223. |
10 | DNA teknolojisi ve Uygulamaları | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 233-256. |
11 | DNA Dizileri ve Kromozom | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 257-266. |
12 | Sitogenetik | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 335-370. |
13 | Kanser ve Apopitoz - I | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 335-370. |
14 | Kanser ve Apopitoz - II | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017, 335-370. |
15 | Genel tekrar ve tartışma | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Halil Kasap, Mülkiye Kasap, Osman Demirhan, Davut Alptekin, Ümit Lüleyap, Ayfer Pazarbaşı, İrfan Güzel, Tıbbi Biyoloji Ve Genetik, Akademisyen Tıp Kitabevi, 2017 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ayşe Başaran, Nurettin Başaran, Hasan V.Güneş, Mustafa Solak, Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Anadolu Üniversitesi Yayınları No:895, 1995. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 75 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar güvenliği ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Laboratuvar işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest